אלדד גינוסר

1 ספט 20172 דקות

ברידג' ב -60 שניות - על הספרון

עודכן ב: 17 נוב 2020

ברידג' ב- 60 שניות הוא ספרון המאגד את:

1. חוקי המשחק והמכרז

2. המשמעויות של ההכרזות הבסיסיות - בשפה הסטנדרטית של הברידג' הנלמד בישראל

3. מילון מונחים בסיסיים במשחק

4. טקטיקות וטיפים ראשונים

כל זה מאורגן ומתומצת בספרון בן 40 עמודים (כך שיכול להיחשב כ"ספרון כיס") - קומפקטי וידידותי למשתמש.

למי הספרון מתאים בעיקר?

תלמיד הברידג' ב"שלב המבוהל"

התלמיד לומד ברידג' לפחות מספר חודשים עד שנתיים-שלוש ראשונות ויש לו המון להבין\לזכור על הכרזות. יש לו גם לא מעט חומר ספרותי, או כזה שקיבל מהמורה. פעמים רבות, בראשו של התלמיד "בלאגן גדול" בכל הקשור להכרזות בברידג' - רוב התלמידים פורשים בשלב זה. ברידג' ב- 60 שניות מסדר את ה"כאוס" - מספק לתלמיד "מפת דרכים" למשחק: על ידי תמצות וסידור הכרזות היסוד וריכוז מילון מונחים בסיסיים של המשחק (עם תרגום חלקי לאנגלית). התלמיד מצדו - יכול לנצל "זמן מת" במהלך היום - תמיד יכול לשלוח יד לתיק (שם ברידג' ב- 60 שניות נכנס בקלות) ולקרוא עמוד או שניים... זה יכול להיות גם בדרך לשיעור או למשחק.

בנוסף את הספרון מלווה אתר ללא תשלום: www.60secbridge.co.il - שם יש שלל תרגולים לרמות שונות של תלמידי ברידג' -מותאמות לעמודים בספרון.

לשלב שבו מתקבלת החלטה "אמיצה" מצד של התלמיד\שחקן- מעבר למשחק בתחרויות

בשלב זה התלמיד כבר רכש אורינטצייה בסיסית לגבי המשחק וההכרזות - הוא לעיתים שוכח או מתבלבל אך זה קורה לו הרבה פחות. כדי לחזק את משחק הקלפים (לקחת יותר לקיחות), להתנסות בשלל מכרזים תחרותיים מעניינים ולהתמודד עם ידיים אמיתיות - או סתם בשביל האתגר - התלמיד יודע שעליו להתחיל לשחק בתחרויות. לאחר שמצא שותף (פעמים רבות השותף למד איתו) - יתחילו יחד להשתתף בתחרויות. ברידג' ב- 60 שניות משמש עבורם "כרטיס שיטות" ראשוני: אלה הם ההסכמים הכתובים הבסיסיים של השותפות - ועליהם יש לחזור ולדבר מדי פעם. ברידג' ב- 60 שניות מקנה להם Reference משותף.

אוטודידקטיים\בני נוער

קשה ללמוד לבד מהספרון איך לשחק ברידג' - היקף החומר והמורכבות דורשים מורה ברידג'! והרבה תרגול. עם זאת, בני נוער אשר מתחיל ללמוד ברידג' עשויים לעשות שימוש טוב בספרון גם בשלבים מוקדמים מאוד (חודש חודשיים ראשונים) - ואף ללמוד לבד איך לשחק (בעיקר איך לנתחיל להכריז). באתר המלווה את הספרון אפשר גם למצוא תרגול היכרות עבור מי שמעוניין לנסות ללמוד לבד את המשחק - https://www.60secbridge.co.il/introex-1.

מורי ברידג' בתחילת דרכם

שלל מערכות ההכרזה השונות וכן המונחים הבסיסיים של המשחק (בעברית ובאנגלית) - הם אתגר לסידור וארגון גם עבור מורה הברידג' בתחילת דרכו - המעוניין להתחיל בבניית מערכי שיעור. ברידג' ב- 60 שניות הופך את כל המערכת הזו זמינה ומאורגנת גם בפני המורה. בנוסף, במהלך השיעורים, המורה מוזמן לעבוד ללא תשלום עם מערכת התרגול באתר 60 שניות (לדוגמא, https://www.60secbridge.co.il/bidex-5).

מורים המעוניינים להשיג ספרוני "60 שניות" למכירה עבור תלמידים, מוזמנים ליצור איתי קשר לגבי מחירים מיוחדים!

    144
    0