top of page
  • אלדד גינוסר

ברידג' ב -60 שניות - על הספרון

עודכן: 17 בנוב׳ 2020


ברידג' ב- 60 שניות הוא ספרון המאגד את:

1. חוקי המשחק והמכרז

2. המשמעויות של ההכרזות הבסיסיות - בשפה הסטנדרטית של הברידג' הנלמד בישראל

3. מילון מונחים בסיסיים במשחק

4. טקטיקות וטיפים ראשונים

כל זה מאורגן ומתומצת בספרון בן 40 עמודים (כך שיכול להיחשב כ"ספרון כיס") - קומפקטי וידידותי למשתמש.

למי הספרון מתאים בעיקר?

תלמיד הברידג' ב"שלב המבוהל"

התלמיד לומד ברידג' לפחות מספר חודשים עד שנתיים-שלוש ראשונות ויש לו המון להבין\לזכור על הכרזות. יש לו גם לא מעט חומר ספרותי, או כזה שקיבל מהמורה. פעמים רבות, בראשו של התלמיד "בלאגן גדול" בכל הקשור להכרזות בברידג' - רוב התלמידים פורשים בשלב זה. ברידג' ב- 60 שניות מסדר את ה"כאוס" - מספק לתלמיד "מפת דרכים" למשחק: על ידי תמצות וסידור הכרזות היסוד וריכוז מילון מונחים בסיסיים של המשחק (עם תרגום חלקי לאנגלית). התלמיד מצדו - יכול לנצל "זמן מת" במהלך היום - תמיד יכול לשלוח יד לתיק (שם ברידג' ב- 60 שניות נכנס בקלות) ולקרוא עמוד או שניים... זה יכול להיות גם בדרך לשיעור או למשחק.

בנוסף את הספרון מלווה אתר ללא תשלום: www.60secbridge.co.il - שם יש שלל תרגולים לרמות שונות של תלמידי ברידג' -מותאמות לעמודים בספרון.

לשלב שבו מתקבלת החלטה "אמיצה" מצד של התלמיד\שחקן- מעבר למשחק בתחרויות

בשלב זה התלמיד כבר רכש אורינטצייה בסיסית לגבי המשחק וההכרזות - הוא לעיתים שוכח או מתבלבל אך זה קורה לו הרבה פחות. כדי לחזק את משחק הקלפים (לקחת יותר לקיחות), להתנסות בשלל מכרזים תחרותיים מעניינים ולהתמודד עם ידיים אמיתיות - או סתם בשביל האתגר - התלמיד יודע שעליו להתחיל לשחק בתחרויות. לאחר שמצא שותף (פעמים רבות השותף למד איתו) - יתחילו יחד להשתתף בתחרויות. ברידג' ב- 60 שניות משמש עבורם "כרטיס שיטות" ראשוני: אלה הם ההסכמים הכתובים הבסיסיים של השותפות - ועליהם יש לחזור ולדבר מדי פעם. ברידג' ב- 60 שניות מקנה להם Reference משותף.

אוטודידקטיים\בני נוער

קשה ללמוד לבד מהספרון איך לשחק ברידג' - היקף החומר והמורכבות דורשים מורה ברידג'! והרבה תרגול. עם זאת, בני נוער אשר מתחיל ללמוד ברידג' עשויים לעשות שימוש טוב בספרון גם בשלבים מוקדמים מאוד (חודש חודשיים ראשונים) - ואף ללמוד לבד איך לשחק (בעיקר איך לנתחיל להכריז). באתר המלווה את הספרון אפשר גם למצוא תרגול היכרות עבור מי שמעוניין לנסות ללמוד לבד את המשחק - https://www.60secbridge.co.il/introex-1.

מורי ברידג' בתחילת דרכם

שלל מערכות ההכרזה השונות וכן המונחים הבסיסיים של המשחק (בעברית ובאנגלית) - הם אתגר לסידור וארגון גם עבור מורה הברידג' בתחילת דרכו - המעוניין להתחיל בבניית מערכי שיעור. ברידג' ב- 60 שניות הופך את כל המערכת הזו זמינה ומאורגנת גם בפני המורה. בנוסף, במהלך השיעורים, המורה מוזמן לעבוד ללא תשלום עם מערכת התרגול באתר 60 שניות (לדוגמא, https://www.60secbridge.co.il/bidex-5).

מורים המעוניינים להשיג ספרוני "60 שניות" למכירה עבור תלמידים, מוזמנים ליצור איתי קשר לגבי מחירים מיוחדים!


144 צפיות
בינתיים...
עדיין לא פורסמו פוסטים בשפה זו
שווה להמשיך ולעקוב...
פוסטים אחרונים
פוסטים ישנים
חפש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page