חיפוש
  • אלדד גינוסר

אוטו-ספלינטר


שימוש במוסכמת ספלינטר הינו המפתח להכרזה מדויקת של סלמים. אולם, כדי למנוע טעויות ותאונות, חשוב שהשותפות תקבע כללים ברורים על מנת להבין כי אכן מדובר בהכרזת ספלינטר ולא בהכרזה טבעית. פוסט זה מציג יד מתוך שיעור שהעברתי בשיקגו עבור שחקנים מתקדמים, על מוסכמת ספלינטר ומשחק יד.

ההכרזה

הסבר ההכרזה

הכרזתו של מזרח היא הכרזת אוטו-ספלינטר. שימו לב, מזרח יכול להכריז את סדרת דאימונד באופן טבעי בגובה 3, הכרזה מחייבת המשך. לפיכך, הכרזת הקפיצה מתפרשת כמוסכמה מיוחדת, הכרזת ספלינטר. הכרזת אוטו-ספלינטר, כמו הכרזת ספלינטר, הינה הכרזת קפיצה "מוזרה" בסדרה חדשה לגובה של משחק מלא. הכרזת ספלינטר מראה קוצר בסדרה המוכרזת והזמנה לסלם. בהכרזת אוטו-ספלינטר, המכריז קובע את סדרתו בתור סדרת המשחק, ולא את סדרת השותף (לכן מכונה את ההכרזה אוטו-ספלינטר). בהכרזת 4D, מזרח מראה קוצר בדאימונד עם 6 קלפים או יותר בספייד. אחרת, ההתאמה בספייד אינה מובטחת, מאחר והפותח מערב הבטיח רק 2 קלפים בסדרה. מזרח מראה כוח בנקודות גבוהות לפחות למשחק מלא. מדובר בהכרזת הזמנה לסלאם.

בתגובה להכרזת הספלינטר, על השותף במערב להעריך מחדש את כוח ידו. בעיקר, על מערב לבטל לגמרי את ערכם של מכובדים (שאינם A) בסדרת הספלינטר, דאימונד. מדובר על כוח אשר נחשב למבוזבז, מול קוצר ידוע של השותף. לאחר ביטול ערכם של KQ בדאימונד, ידו של מערב הופכת מינימלית לגמרי. על מערב לסגור במשחק מלא, ♠4. מערב למעשה דוחה את ההזמנה להכריז סלם.

המשחק הנכון

Trick 1: ♣ 10 ♣ 5 ♣ 2 ♣ J

T2: ♦ 7 ♦ A ♦ J ♦ 2

T3: ♣ 9 ♣ Q ♠ 10 ♣ 3

T4: ♥ 6 ♥A ♥ 3 ♥ 9

T5: ♦ K ♦ 3 ♥ 10 ♦ 4

T6: ♠ 3 ♠ 4 ♠ Q ♠ K

הסבר המשחק

על צפון להימנע מהובלה ב- A♦. כאשר היריב מכריז ספלינטר, אך שותפו לא מקבל את ההזמנה לסלם, סימן שליריבים ישנו כוח מבוזבז בסדרת הקוצר. במקרה זה, הובלה בסדרת הספלינטר תסייע לקידום מכובדים (אשר נחשבים מבוזבזים), לצורך השלכת מפסידים בסדרות אחרות. יש להוביל בסדרה אחרת! סדרת הקלאב נראית ההובלה הנכונה.

בחלוקה זו, משחק לא זהיר מצד הכרוז יוביל לכישלון. במבט ראשון, נראה כי על הכרוז לזכות בקלאב בידו ולבצע מייד עקיפה בסדרת השליט. בחלוקה זו, העקיפה נכשלת, והמגן בדרום משחק הארט (חשוב! לא דאימונד). גם העקיפה בהארט נכשלת והכרוז נאלץ למסור 4 לקיחות לכישלון החוזה: 2 לקיחות בסדרת השליט, 1 בסדרת ההארט ו- 1 בדאימונד. המשחק שנראה "נורמלי" נכשל בעקבות חלוקה רעה של הקלפים: שתי העקיפות בספייד ובהארט לא "יושבות", כמו גם סדרת השליט מתחלקת 3-1.

על כרוז עירני להבין את סדרי העדיפויות. מפסידים בסדרת השליט או האס דאימונד הינם מפסידים בטוחים. אולם, כל עוד הכרוז נמנע ממפסיד בסדרת ההארט, ביצוע החוזה מובטח. לכן, על הכרוז לפעול בהזדמנות ראשונה לטפל במפסיד הפוטנציאלי בסדרת ההארט, הממוקם למעשה במזרח עם דבלטון בסדרה.

בסדרת ההארט חסר רק המלך. כל עוד המלך הארט ממוקם בדרום (העקיפה בסדרה "יושבת"), אין סכנה לחוזה. מדובר על עקיפה פשוטה של 50%. אולם, הכרוז יכול לשפר את סיכוייו על ידי קידום לקיחה בסדרת הדאימונד לצורך השלכת המפסיד בסדרת בהארט, משחק של 100% (כמעט). פיתוח מהיר של לקיחה בסדרת הדאימונד והשלכת המפסיד בהארט, טרם משחק סדרת השליט, הוא הפתרון לביצוע החוזה!

על הכרוז לזכות ולשחק מייד דאימונד, לצורך פיתוח לקיחה בסדרה. צפון זוכה באס דאימונד וממשיך בקלאב. שותפו בדרום חותך (הפתעה) ומשחק הארט. כעת על הכרוז להימנע מעקיפה בסדרה - לכרוז דרך בטוחה להיפטר מהמפסיד בהארט! על הכרוז לזכות באס הארט ולשחק את הלקיחה שפיתח בסדרת הדאימונד, עליה ישליך את ההארט האחרון במזרח. לאחר מכן, יכול הכרוז לחזור ל"תכנית הרגילה" ולמשוך שליטים על ידי עקיפה. החוזה מובטח.

עד לכאן הפעם.

ממליץ לכולם להתעניין בספר החדש שלי:

"2/1 מחייב למשחק מלא - הספר השלם"

ניתן להזמין את הספר דרך הוצאת רותם בטלפון 077-3330775 שלוחה 4 (דבורה)


216 צפיות

Contact: 03- 6417470 / e.ginossar@gmail.com /  www.60secbridge.co.il Israel

  • w-facebook
  • Twitter Clean
  • w-googleplus

© Eldad Ginossar. Proudly created with Wix.com