top of page
  • אלדד גינוסר

כשהכל נראה טוב, פסימיות משתלמת

עודכן: 23 בנוב׳ 2023


ביד ראשונה של הסשן מתקבלת החלוקה הבאה:

מערב פתח ב- 2ס. אני ישבתי בצפון. הכרזתי דבל.

(ידוע לי שהשותף משחק מוסכמה בשם ליפינג מייקלס. לפי המוסכמה, נגד פתיחה חלשה בגובה 2, קפיצה ל- 4 מינור מצד המתערב מראה את סדרת המינור המוכרזת עם סדרת המייג'ור השני, חלוקה של 5-5 לפחות ויד חזקה. אולם, מעולם לא דיברנו על כך - לכן אני לא יכול להשתמש במוסכמה.)

בתגובה לדבל השותף מכריז 4ה. יש לשותף יד טובה. מה עכשיו? היד חזקה מספיק כדי לחקור על סלם. אני מכריז 4ס, קיוביד. בגובה 4 קיוביד משמש כקביעת סדרת השליט (האחרונה שהוכרזה לרוב) ומהווה הזמנה לסלם, אין צורך להחזקה מיוחדת בסדרת היריב (ספייד). הכרזה של 5ק או 5ד במקום לא מראה על התאמה, אלא מדובר בהכרזה טבעית המראה כפל גדול עם סדרה ארוכה.

השותף שלי לא יודע מה לעשות. אחרי מחשבה ארוכה הוא מכריז 5ק. לאחר קביעת סדרת ההארט, כל סדרה חדשה הינה הכרזת קונטרול. הבעיה בקלאב פתורה. זה מספיק לי. אני מכריז 6ה.

מערב מוביל אס קלאב וממשיך קלאב. כעת היכנסו לנעליים של השותף בדרום, הכרוז בחוזה 6ה. נסו להתעלם מידי מזרח ומערב!

למראה הדומם, אתם נמצאים בחוזה מצוין. יש המון שליטים, המון לקיחות בצד. הקיצר, נראה משימה פשוטה. כאשר המצב טוב, היו חשדניים. עיצרו מהר את האופוריה. חישבו רעות. איך ניתן להיכשל בחוזה?

למשל, התמקדו בסדרה המרכזית שלכם, סדרת השליט, הארט. הניחו הנחה פסימית לגבי חלוקת הסדרה. במקרה של חלוקה 3-0 בהארט אתם עלולים להפסיד למלכה ולהיכשל בחוזה! כעת תדמיינו שחלוקת הסדרה היא 3-0, האם ניתן עוד לבצע את החוזה? כן, עם עקיפה מוצלחת על המלכה בהארט. בכל מקרה ראשית יש לשחק קלף גבוה מאחת מהידיים, מהלך הכרחי אם חלוקת הסדרה היא 2-1 (78%). אולם, משחק של קלף גבוה, אס או מלך, מוותר על הזדמנות של עקיפה כנגד אחד מהצדדים, במידה והחלוקה היא אכן 3-0. איזה קלף גבוה בסדרת השליט יש לשחק תחילה הוא שאלת המפתח ביד. אתם רוצים להתכונן לרע מכל, חלוקה של 3-0.

כאשר רק המלכה חסרה לכם, יש לשאול מי מהיריבים צפוי להחזיק אותה. שאלה חשובה נוספת, היא מי מהיריבים צפוי להיות ארוך יותר משותפו בסדרה הקריטית. השחקן שצפוי להיות ארוך בסדרה גם צפוי בהסתברות גבוהה יותר להחזיק את קלף המפתח בסדרה, המלכה.

השתמשו בתורת ה"מקומות הפנויים" כדי לקבוע היכן המלכה צפויה להיות. חישבו על סדרה נוספת, האם ידוע מי מהיריבים ארוך בה? נוכח פתיחתו החלשה, ידוע כי מערב מחזיק סדרת ספיידים ארוכה משותפו. למזרח, אשר קצר יותר בסדרת הספייד, נטייה הסתברותית (ואינטואיטיבית) להיות ארוך יותר בסדרת ההארט משותפו. צפוי גם כי בידו תהיה המלכה. אם החלוקה של סדרת ההארט אכן 3-0, הסבירות היא שמזרח מחזיק 3 קלפים.

המסקנה: יש לשחק את האס הארט. לא את המלך. אם חלוקת הסדרה 2-1, אין בעיה בכל מקרה. אולם, משחק של אס הארט נחוץ כדי לשמר על אפשרות של עקיפה במקרה שמזרח מחזיק QXX בסדרה, מצב שאותו הערכנו כסביר יותר, אפילו בצורה אינטואיטיבית (מי שקצר בסדרה אחת ארוך בשניה וההיפך...). משחק של אס הארט תחילה ייאפשר לנו לבצע עקיפה מוצלחת על המלכה במזרח ולהימנע ממפסיד במקרה שמזרח מחזיק מלכה שלישית. משחק של המלך מפסיד נגד אפשרות זו.

מדובר במשחק בטוח. מדובר במהלך שמצליח נגד כל חלוקה נורמלית, אך גם שומר אופצייה להצלחה גם במקרה של חלוקה לא נורמלית. אולם, במקרה זה אין 100% בטוח. המשחק שלכם נשען על ניתוח הסתברותי בלבד.

הכלל לכרוז הוא פשוט: במצב של ספק, תבצעו או התכוננו לבצע עקיפה נגד מכובד/ים הממוקמים בידו של השותף של היריב שפתח פריאמטיב.

מקווה שכולם נהנו בפסטיבל!

והודעה: כדי להשיג את הספרים החדשים שלי, "2/1" ו Power up your bridge game, נא לפנות לגדי רוזמרין בטלפון: 077-3330775 שלוחה 4 (דבורה)


201 צפיות
בינתיים...
עדיין לא פורסמו פוסטים בשפה זו
שווה להמשיך ולעקוב...
פוסטים אחרונים
פוסטים ישנים
חפש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page