ברידג' ב- 60 שניות
אלדד גינוסר
בעיות "דומם כפול" לשיפור משחק היד - עם שליט
בעיה 1
S 432
H AK
- D
C A2
S QJ
H 43
D 43
4 C
S AK
H 2
52 D
C 32
S 765
H Q
D A
C KQ
חוזה: השליט הוא ספייד, 7 קלפים לסוף
משימה (צפון דרום): זכייה ב- 5 לקיחות
נקודת התחלה: לבחירתכם
פתרון והסבר בעיה 1
- בלקיחה הראשונה ישוחק ספייד (שליט). המטרה היא "הוצאת השליטים מידי היריבים, גם אם מדובר בהפסד עבורנו. מזרח זוכה.
- בלקיחה השנייה מזרח משחק הארט
- בלקיחה השלישית ישוחק ספייד פעם נוספת. מזרח זוכה
- שאר הקלפים הם לקיחות
צפון
מזרח מערב
דרום
S A
H AKQ
D 432
- C
S KQ
876 H
D 5
C Q
S J10
H J109
- D
C AK
S 2
- H
D AKQ
C 432
חוזה: השליט הארט, 7 קלפים לסוף
משימה (צפון דרום): זכייה בכל הלקיחות
נקודת התחלה: דרום
פתרון והסבר בעיה 2
- לקיחה ראשונה על דרום לשחק ספייד ל- AS בצפון. זאת לצורך מעבר לידו של צפון.
-לקיחה שנייה, שלישית ורביעית יש לשחק AKQH (שליטים) - זאת במטרה "להוציא" ליריבים את השליטים. על ההארטים יושלכו מדרום קלאבים מפסידים.
-לקיחה חמישית, שישית ושביעית הם דאימונדים גבוהים בידו של דרום.
בעיה 2
צפון
מזרח מערב
דרום
בעיה 3
S AKQ
H KQ2
D A32
- C
S 432
H 76
D KQJ
5 C
65 S
H 85
1098 D
C AK
S J10
H A43
4 D
C 432
חוזה: השליט הוא ספייד, 9 קלפים לסוף
משימה (צפון דרום): זכייה בכל הלקיחות
נקודת התחלה: לבחירתכם
פתרון והסבר בעיה 3
- לקיחה ראשונה יש לשחק AD
-לקיחה שנייה יש לשחק 2D מצפון ולחתוך בדרום. זאת במטרה לחתוך ב"צד הקצר".
- לקיחה שלישית יש לשחק 3H ל- Q\K במטרה להגיע לידו של צפון, לצורך חיתוך נוסף.
- לקיחה רביעית יש לשחק 3D ולחתוך פעם נוספת בדרום.
- לקיחה חמישית יש לשחק 4H ל- K\Q של צפון במטרה להגיע לידו, לצורך משיכת שליטים.
- לקיחה שישית, שביעית ושמינית ישוחקו AKQS במטרה "להוציא" ליריבים את השליטים. מידו של דרום יושלכו 432C
- לקיחה תשיעית ישוחק הארט
צפון
מזרח מערב
דרום
בעיה 4
S A2
- H
D AK
C 32
S 98
- H
54 D
C AK
S J10
H AK
32 D
- C
S K3
32 H
D QJ
- C
חוזה: השליט הוא דיאמונד, 6 קלפים לסוף
משימה (צפון דרום): זכייה בכל הלקיחות
נקודת התחלה: לבחירתכם
פתרון והסבר בעיה 4
- לקיחה ראשונה ושנייה ישוחקו AS ו- KS. זאת במסגרת גביית הלקיחות ה"צדדיות" טרם "חיתוך צולב" (Cross Ruff).
- מכאן עד הסוף לא ישוחק השליט אלא הארט\דיאמונד וחיתוך מהיד השנייה
צפון
מזרח מערב
דרום