top of page
  • אלדד גינוסר

יותר טוב מהלנס

עודכן: 24 באוג׳ 2021


השלב של ה- 32 קבוצות אחרונות בתחרות הונדרבילט (Vanderbilt) היוקרתית זימן לקבוצה שלנו הגרלה קשה ביותר - קבוצת צימרמן הכוללת את: הלגמו, הלנס, מולטון, מרטנס, פיליפוביץ וצימרמן. מדובר בשם אחר לקבוצת "מונקו" המפורסמת עם הזוג הנורבגי הנחשב לאחד מהחזקים בעולם: הלגמו-הלנס. עם זאת, לאורך כל המפגש הפגנו ברידג' מצוין, הובלנו ולבסוף ניצחנו ב- 16 IMP.

היד הבאה, אשר התקבלה 3 בורדים לפני סוף המפגש, לא שינתה דבר מאחר והתוצאה הייתה זהה בשני השולחנות - מה גם שלא מדובר ב"כסף גדול" אלא בכמה IMP בודדים - אך אני והלנס החזקנו את אותה היד - הכרזנו ושיחקנו כמעט אותו הדבר - אבל אני הייתי טוב יותר !

פגיע נגד לא פגיע אתם מחזיקים:

AKJx

AQ98xx

x

xx

מהלך ההכרזות בשני השולחנות זהה: היריב מימין פותח 1S, אנחנו מכריזים 2H, היריב משמאל דבל, השותף פאס, היריב מימין 2S וכולם פאס. מה אתם מובילים ?

הפיתוי להוביל בקלף הבודד בדיאמונד גדול. אף על פי כן, שני המגנים (הלנס ואני) סברנו שההגנה הנכונה היא דווקא פיתוח סדרת ההארט ע"י אילוץ הכרוז לחתוך ובכך "לאבד שליטה" (Forcing Defense). הסימנים המובהקים לכך: האחזקה המצוינת שלנו והאורך בסדרת השליט, סדרת ההארט הארוכה והטובה והסבירות הגבוהה שלכרוז יש 5 ספיידים בלבד (הכרזתו נעשתה תחת אילוץ ולכן לא מבטיחה 6 קלפים). לפיכך, הובלה בסדרת הדאימונד אינה נכונה ושנינו בחרו בהובלה הלא סטנדרטית של AH ! הדומם נפרס:

לאחר שה- AH זוכה אנו ממשיכים בהגנה של פיתוח סדרת ההארט ומשחקים הארט נוסף אשר השותף זוכה עם המלך (הפתעה נעימה) והכרוז משרת. השותף משחק חזרה דאימונד שהכרוז זוכה בדומם ומשחק 7 ספייד - נמוך מהשותף ונמוך מידו - מה כעת ?

מה כעת? הלנס זכה ב- JS והמשיך QH אותה הכרוז חתך והמשיך ספייד נוסף - מהלך שגוי שממנו כבר לא יכול היה להתאושש... הלנס זכה עם ה- SK, שיחק את ה- AS והמשיך עם ההארטים. עם עוד שליט בידו - ולכרוז שליט אחרון לחתוך את ההארט... הכרוז "איבד שליטה" כצפוי - הלנס המגן זכה סה"כ ב- 4 לקיחות בהארט ו- 4 לקיחות בספייד: מינוס שלוש. היד כולה:

במשחק מדויק הכרוז יכול להכשל פעם אחת בלבד- אם היה "מריח" את המצב (ההובלה אולי מסגירה קצת...) ונמנע ממשחק של סיבוב שני בסדרת השליט. במקום, עליו לעבור לשחק קלאב ודאימונד - ככה צפון יקבל חיתוך אך "איבוד השליטה" של הכרוז נמנע והחוזה ייכשל פעם אחת בלבד.

אז איפה עשיתי יותר טוב מהלנס אתם שואלים ????

בשולחן שלנו לכרוז היה קשה יותר למצוא את המשחק הנכון! מאחר ובלקיחה הרביעית (כאשר הכרוז שיחק ספייד) אני בצפון זכיתי ב AS (במקום ב- JS כמו הלנס) - מהלך מפתח ומשחק של הטעיה מכוונת! כעת הכרוז חשב שלפחות ה- JS "יושב לו", לכן נמנע מהמשחק הנכון והמשיך לשחק ספיידים - וגם סופו היה כישלון של 3 לקיחות. יש לשים לב שאני לא מפסיד לקיחה בכך שאני נמנע לזכות ב- JS (יש לי בטוח 3 לקיחות בסדרה) - מטרת המשחק היא לגרום לכרוז להאמין שהצליחה לו העקיפה בספייד ועליו להמשיך לשחק שליט - משחק שאני יודע שנידון לכישלון מהדהד...

לסיכום המהלך שלי לא שינה דבר, מאחר והתוצאה הייתה זהה בשני השולחנות, כמו כן - גם הבדל של מינוס אחד, שניים או שלוש לא היה משנה באמת (מאחר וניצחנו ב- 16 אימפים). לאורך כל המפגש (ובעיקר בשני הסגמנטים האחרונים) הפגנו שותפי ואני עדיפות ברורה על פני הלגמו הלנס (המעולים בדר"כ): הן בשולחן כאשר נפגשנו נגדם והן בהשוואה כאשר הם שיחקו בשולחן השני. ובכל זאת, ביד הזו החזקתי את הקלפים של הלנס, עם הכרזות זהות הגנו בצורה דומה אך עשיתי מהלך אחד טוב יותר ממנו! ועל כך אני גאה. בשורה התחתונה - הגיע לנו לנצח ואכן ניצחנו!

בשלב הבא (16) ניפגש נגד קבוצת Zagorin החזקה, הכוללת את אחד הזוגות הטובים בעולם: ההולנדים Brink-Drijver.


199 צפיות
בינתיים...
עדיין לא פורסמו פוסטים בשפה זו
שווה להמשיך ולעקוב...
פוסטים אחרונים
פוסטים ישנים
חפש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page